FANDOM

Vilatans

Imatge animada que mostra els diferents tipus de vilatans.

Els Vilatans són mobs no jugables amb els quals es pot interactuar mitjançant el comerç de materials. Van aparèixer per primera vegada a la versió pre-Beta 1.9, i només apareixen als poblats. A diferència dels altres mobs, no donen punts d'experiència al matar-los. Fins fa poques versions els seu paper el joc era només decoratiu.

ComportamentEdit

Els vilatans poden realitzar algunes accions que són exclusives pel jugador. Per exemple, obrir i tancar portes i pujar escales. No responen si el jugador els ataca, com a molt fugen. En el cas de que hi hagi un Gol·lem a prop del vilatà atacat, aquest respondrà pel vilatà i atacarà el jugador. Si el jugador s'apropa a un vilatà, aquests se'l quedaran mirant.

Des de la versió 1.6, els vilatans emeten un soroll com aah... constantment i quan algú els pega fan un soroll de frustració i dolor (com un mpf!). Els nens vilatans fan el mateix so però més baixet i dolç.

DefensaEdit

La majoria de mobs del joc ignoren els vilatans, excepte els zombis que ataquen igual als vilatans que al jugador. Per defensar-se dels zombis, els vilatans tenen dues opcions: amagar-se a les cases o construir gol·lems de ferro. La primera no és gaire eficaç, ja que els zombis poden trencar les portes. I la segona també té el seu defecte, ja que només hi pot haver com a màxim un gol·lem per cada 16 vilatans.

Aspecte social i poblacióEdit

Al principi, els vilatans no recordaven la seva casa i de manera aleatòria anaven allunyant-se de la seva posició inicial. Ara, cada vilatà recorda la seva casa i els seus veïns i no se n'allunya gaire. Es pot veure com, durant el dia, es relacionen entre ells,cosa que també fan amb el jugador. A diferència d'altres mobs pacífics, els vilatans no es reprodueixen gràcies al menjar, sinó que el seu nombre és proporcional a la quantitat de cases que hi han. En general, hi ha un vilatà per cada 3 portes de fusta. Per tant es pot dir que cada port de fusta genera 0,33 vilatans. La integritat de les cases és totalment necessari per la seva reproducció. Els zombis juguen un doble paper en contra de la seva supervivència, no només matant-los, també poden reduir el nombre de cases disponibles. Quan les circumstàncies d'habitabilitat es compleixen, es generen nous vilatans. Aquests nous vilatans prenen la forma de nens i al cap d'un temps creixen (A vegades es pot veure com dos vilatans tenen una "cita" just abans de que se'n generi un de nou. A diferència d'altres entitats, però, els vilatans no guarden cap relació amb els seus descendents. Els nens vilatans tenen un comportament lleugerament diferent als adults. Se'ls pot veure corrent i jugant entre ells a atrapar-se. També es relacionen amb els gol·lems.

ProfessionsEdit

Aquí es pot veure una taula amb les diferents professions que poden tenir els vilatans. S'ha de tenir en compte que depenent de la professió, el vilatà oferirà i demanarà diferents ítems per poder comerciar.

Professió Vestit ID
Granger Túnica marró 0
Bibliotecari Túnica blanca 1
Monjo Túnica púrpura 2
Ferrer Túnica marró, davantal negre 3
Carnisser Túnica marró, davantal blanc 4
Vilatà* Túnica verda 5

* Aquest tipus de vilatà només està disponible mitjançant el bloc de comandaments

ComerçEdit

Tabla de comercio

Taula en que es mostren els diferents canvis que es poden efectuar amb els vilatans.

Per intercanviar coses es poden fer servir diversos objectes, però el més comú és la maragda, un recurs implementat fa poc i que només es troba a les muntanyes, a un nivell de raresa igual a l'or. Depenent del tipus de vilatà podrem trobar alguns intercanbis o altres, com es veu a la imatge de la dreta.