FANDOM

Gol·lem de ferro
Golem ferro
Golem ferro cara
Tipus: Útil
Punts de salut: Error: La cadena és 1.000 caràcters massa llarga
Es genera a: Prop d'un grup de 10 o més vilatans i cases. També pot ser construït pel jugador.
Força: 7 a 21
Drops: {{{drops}}}
Experiència: {{{exp}}}
Primera aparició: {{{primera aparició}}}

Els Gol·lems de ferro són uns mobs útils que es poden trobar en pobles grans, de 10 o més habitants i 21 o més cases. No s'allunyen mai del poble, perquè la seva funció és protegir-lo.

També poden ser fabricats amb quatre blocs de ferro i una carbassa.

Per fer-ho, s'han de col·locar quatre blocs de ferro verticalment en forma de T, i a sobre posar una carbassa.

El seu objectiu és defensar els vilatans o el jugador de criatures hostils.

CombatEdit

Els Gol·lems de ferro tenen capacitat per guanyar en combat contra gairebé tots els mobs hostils. Els únics que el poden guanyar són l'Enderman (es pot tele-transportar), la Flama (Ataca a distància i pot volar), el Wither (Ataca a distància, pot volar i té molta vida) i el Drac d'Ender (Vola i té molta vida).

CuriositatsEdit

  • En mode multijugador, el Gol·lem també protegirà el seu creador dels altres jugadors.
  • Si el jugador ataca molt sovint els vilatans, el Gol·lem atacarà el jugador.
  • Si un Gol·lem porta molt temps vivint al poble, pot ser que ofereixi una rosa a algun vilatà.
  • Els fills dels vilatans juguen sovint amb els gol·lems.
  • En la versió per mòbils,els gol·lems corren més ràpid.
  • Un gol·lem de ferro pot posar-se a l'ofensiva si un zombi ataca a un vilatà o al jugador.Al igual que els llops.