FANDOM

Cavall
442px-Caballo
Caball cara
Tipus: Passiu (Útil si està domesticat)
Punts de salut: HeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeartHeart
Es genera a: Prats del món principal
Força: No
Drops: {{{drops}}}
Experiència: {{{exp}}}
Primera aparició: {{{primera aparició}}}

Els cavalls són mobs afegits a la versió 1.6.1, que poden ser domesticats i muntats. Van ser creats amb l'ajuda de DrZhark, el creador del mod Mo Creatures.

Quan el cavall s'ha domesticat i se li ha posat la sella de muntar, es poden controlar amb les tecles normals i el ratolí. Es poden equipar amb armadures de cavall. Es poden lligar a una tanca utilitzant una corda. Hi han diferents races de cavalls. També hi han variacions, com els ases o les mules.

AparençaEdit

Hi han 5 tipus de cavalls: els normals, els ases, les mules, els cavalls esquelètics i els cavalls zombi. Cada tipus té característiques úniques. A diferència dels llops i dels gats no canvien el seu aspecte quan estan domesticats, tot i que es poden diferenciar si se'ls hi ha col·locat l'equipament.

Cavalls normalsEdit

Els cavalls compten amb una constitució robusta i amb set colors base: blanc, camussa, castany fosc, castany clar, gris brut i castany ros. A més, també tenen una segona coloració coneguda com a marca. En total hi han 5 marques diferents: sense marques, mitges i resplendor, nevat, pintes i sutge. En total, hi han 35 combinacions diferents de colors que un cavall pot tenir.

AsesEdit

Vegeu informació més detallada sobre aquest tema a Ase
Els ases són més petits que els cavalls normals, amb un llom llarg i les orelles apuntant al cel. La crinera no sobresurt del coll, sinó que simplement està pintada al voltant del coll. Tots els ases tenen de color gris o marró els turmells, les orelles, la melena i la cua. Els ases poden ser equipats amb un bagul. La capacitat d'aques bagul és de 15 forats.

MulesEdit

Vegeu informació més detallada sobre aquest tema a Mula
Les mules són l'encreuament entr un cavall i un ase. Tenen una mida més semblant a la d'un cavall que a la d'un ase. L'aspecte físic de la mula és com la de l'ase, però els colors són més rogencs. Al ser un encreuament, les mules no es troben naturalment, per crear-les s'ha d'emparellar un cavall i un ase. Poden portar un bagul i el jugador pot muntar sobre d'elles.

Cavalls esquelèticsEdit

Els cavalls esquelètics estan formats d'ossos blancs i manté l'estructura normal d'un cavall. No es poden trobar naturalment ni generar-se de cap manera, tot i que encara estan als arxius dels desenvolupadors. L'única manera de veure'l és mitjançant el Mod Mo' Creatures, de la mateixa manera que els cavalls zombi.

Cavall zombiEdit

De la mateixa manera que els cavalls esquelètics s'assemblen a l'esquelet humanoide, els cavalls zombies s'assemblen al Zombi humanoide. La pell la tenen de color verd i els ulls són completament negres. Igual que el cavall esquelètic, només es pot trobar amb el mode Mo' Creatures.

ÚsEdit

Els cavalls domesticats es poden utilitzar com el mitjà de transport més ràpid del joc. Com que poden saltar més alt que els altres mobs, es poden utilitzar per pujar a muntanyes inaccessibles a peu. Els ases i les mules es poden equipar amb cofres. Els cavalls no poden anar per la selva, i no se'ls pot muntar a l'aigua.

ComportamentEdit

Els cavalls i ases apareixen en grups de 3 o 4 als prats del món Principal. Els cavalls són difícils de trobar, i els ases encara més. Normalment, tots els cavalls d'un grup tenen el mateix color.

Es mouen sense un rumb fix, i a vegades s'aturen per renillar, moure la cua o abaixar el cap per menjar herba. A diferència de les ovelles, l'herba no desapareix quan la mengen.

Quan el jugador s'hi apropa es giren per mirar-lo. Es deixen portar per les regnes, fins i tot els salvatges. Però si s'intenta posar una sella de muntar a un cavall sense domesticar-lo, aquest s'encabritarà però no farà mal al jugador.

Als cavalls no els agrada l'aigua, per tant, si el jugador intenta domesticar-lo a l'aigua s'encabritaran.

DomesticacióEdit

Els cavalls, ases i mules adults poden ser domesticats, però les cries i els cavalls zombi o esquelètics no. La domesticació és necessària per poder-los muntar o equipar.

Per fer-ho, el jugador ha de fer clic sobre l'animal amb la mà buida. D'aquesta manera, s'intenta muntar-lo, però el més probable és que el cavall tiri el jugador a terra. Després d'intentar-ho vàries vegades apareixeran cors i el jugador ja hi podrà muntar sense problema.

ReproduccióEdit

Si es dóna una poma o una pastanaga d'or a dos cavalls, aquests tindran una cria. L'aspecte de la cria dependrà dels seus pares.

Els poltres tenen les potes llargues en comparació amb el cos, i van creixent gradualment amb el temps. Pot ser que la cria tingui qualitats més bones que els seus pares (agilitat, velocitat...). La barra de salut del poltre apareix amb 25 cors, tot i que mai arribarà a aquest nivell, mai superior als 15 cors. Els poltres creen un vincle amb la seva mare, a la que segueixen fins que es fan grans. Si la mare mor el poltre seguirà a un altre adult sempre i quant sigui possible.

Les cries no pertanyen al jugador, al néixer, sinó que s'han de domesticar per poder-los muntar o equipar. Per domesticar-los s'ha d'esperar que creixin, procés que sol durar 20 minuts. El creixement es pot accelerar alimentant-los.